نظرسنجی دربارۀ حضور و غیاب

پس از انتشار یادداشت قبل با عنوان تاملی در حضور و غیاب دانشجویان و دریافت نظرات گوناگون در این زمینه، مناسب دیدم پرسشنامه‌ای مختصر را آماده کنم و اطلاعات جامع‌تر و دقیق‌تری را در این زمینه به‌دست آورم. نتایج این نظرسنجی می‌تواند نگاه واقع‌بینانه‌تری را در مسئولان و برنامه‌ریزان مراکز آموزش الکترونیکی ایجاد کند و مقدمه‌ای برای تحقیقات علمی در این زمینه باشد. بدون شک، عزیزانی که با دقت و امانت‌داری در این نظرسنجی شرکت کنند، در نتایج این گام سهیم خواهند بود. لطفا پس از مطالعۀ یادداشت قبل، برای شرکت در این نظرسنجی اینجا یا تصویر بالا را کلیک کنید.

تاملی در حضور و غیاب دانشجویان

موضوع حضور و غیاب دانشجویان در کلاس‌های درسی دانشگاه‌ها و اجباری یا اختیاری بودن آن از مسائلی است که اختلاف نظر فراوانی را برانگیخته و برخورد اساتید با آن بسیار متفاوت است. برخی مراکز و اساتید، نسبت به حضور و غیاب دانشجویان سخت‌گیری‌ می‌کنند و این شیوه را لازمۀ افزایش کیفیت آموزشی می‌دانند؛ گروهی دیگر، در کنار ضوابط آموزشی، به حضور و غیاب به عنوان ابزاری تربیتی برای رشد توانمندی‌های فردی و اجتماعی دانشجویان می‌نگرند؛ برخی نیز با حضور اجباری دانشجو مخالف‌اند و در بیان معایب حضور و غیاب، نکات دقیقی را ذکر کرده‌اند.

جای خالی آموزش الکترونیکی قرآن

ماه مبارک رمضان که بهار قرآن نامیده شده است، فرصت مناسبی است تا به موضوع آموزش الکترونیکی در زمینه‌های مرتبط با قرآن بپردازیم. در شرایطی که هزاران مؤسسۀ قرآنی در این کشور فعالیت می‌کند، میلیاردها تومان برای طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی هزینه می‌شود و سازمان‌هایی چون دارالقرآن الکریم با بودجه‌های دولتی ایجاد شده است و تقریبا همۀ مسئولان کشور در مقام سخنرانی بر اهمیت و اولویت فعالیت در فضای مجازی تاکید می‌کنند، شناخت وضعیت آموزش الکترونیکی در مهم‌ترین موضوع دینی، تکلیف سایر موضوعات و زمینه‌های فرهنگی را نیز مشخص می‌کند.

   1  

مسیر فناوری اطلاعات کلیه حقوق مادی و معنوی برای نویسنده محفوظ است.